fredag den 24. april 2009

Shoppingheaven

København er shoppinghimlen når man kommer fra Odense af, udvalget er generelt lidt større end i Odense, eller det skulle man mene.
Samtidigt må det være noget sværere at holde dankortet i pungen, når man dagligt kommer forbi Strøget.
Eller det skulle man også mene.

Men i virkeligheden har jeg shoppet mindre, efter jeg er flyttet til København, hvilket er lidt spøjst.

Tanken slog mig efter jeg forleden på facebook fik et net i "gave", for jeg har shoppet utrolig lidt, det jeg har shoppet har været ting, jeg enten har:
a) manglet i lang tid
b) plain basics
c) nødsituationen.

For tænker jeg over hvad jeg har købt, så har det været:
a) et par røde sko og en foundation.
b) strømpebukser - hvilket er basiskøb, når man som jeg kun ejer et par rigtige bukser (leggings tæller ikke som bukser i min verden!)
c) En reol og min computer plus tilbehør.

De to sidste ting er så ikke nogle af de helt billige ting at bruge penge på, sådan er det med nødsituationerne, det er gerne ting i den knap så billige ende man bruger penge på i nødsituationen.

Men hvad har jeg så brugt pengene på?
Hvilket er meget nemt at svare på, for jeg har aldrig spist så meget ude før og aldrig rejst så meget med dsb før, som jeg har gjort de seneste par måneder og det er to ikke helt billige poster.

Men at jeg ikke har brugt penge på reel shopping i det københavnske, betyder jo ikke, at jeg ikke har været i butikkerne.
For det har jeg i den grad, men kun for at gramse på tingene.

Mon jeg er ved at blive fornuftig? - eller er jeg bare blevet kræsen?

Til gengæld har jeg så fundet ting i eksotiske Svendborg, bare lidt komisk.

Ingen kommentarer: