tirsdag den 14. april 2009

Kage!

I sidste uge fyldte min søster år og i den anledning skulle hun have en lagkage.
Så mig og en af hendes veninder strøg ned i byen efter ingredienser til en beskidt lagkage.

Så var det jo oplagt at lave en rigtig beskidt kage, med et fyld som er mit yndlingsfyld indenfor dessertverdenen.
Et fyld hvor den oprindelige opskrift stammer fra min barndoms disneykogebog, jeg har så forfinet den.

Først et billede af kaloriebomben:


Fyldet er simpelt det består af:

½L piskefløde
200g makroner
200g chokolade
500g jordbær
3 lagkagebunde.

Makroner, chokolade og flødeskum blandes og fordeles på bundene.
Jordbærene skives og lægges på toppen.

Nå men, jeg faldt så over brødrene Price på DR2 og de dedikerede et helt program til den søde tand.
Spise med Price - La dolce vita
Deres programmer er i det hele taget geniale, madprogrammer på den ikke selvhøjtidelige måde.

Ingen kommentarer: