mandag den 27. april 2009

Klister klister klister

I går prøvede jeg noget nyt i det politiske arbejde, eller arbejdet jeg udførte var knap så politisk, men nødvendigt.
Så jeg stod op alt for tidligt op denne solrige søndag morgen, for at hoppe toget for at komme ud på landet i det grønne nordsjælland.
For denne søndag havde jeg lovet en kandidat, at jeg ville hjælpe til med at klistre plakater til det forestående valg.

Plakatklistring er den eneste ting jeg ikke har prøvet i forbindelse med et valg, til gengæld har jeg hængt i lygtepælene både for at sætte dem op og pille dem ned igen.

Så det var lidt sjovt at opleve denne del i processen, hvor gamle plader først skulle renses for løse plakater og gamle strips, herefter skulle de stryges med vævslim og plakaten, for til sidst at stakkes på europapaller.

Det er ikke nogen ren fornøjelse at stå med vævslim, min t-shirt var smurt ind i skidtet midt på maven, mine sorte bukser havde transparante striber ned af sig, som om en eller anden havde tørret næse i mine bukser, og så var der mine hænder som var grønne af tryksværtens møde med limklistrede hænder.

Kort sagt, jeg var yderst laber at se på!

Men det var en oplevelse og vejret var heldigvis helt igennem fantastisk, så gjorde det ikke så meget at jeg havde været så tidligt oppe igen.

Ingen kommentarer: