søndag den 5. april 2009

Forårsramte mennesker

[surt opstød] ...Kan I så få jeres hjerner på plads igen, hvad enten det er glemt hjemme på kommoden eller om stikket er hevet ud, få nu sluttet hjernen til igen...[/surt opstød]

Det er sjældent jeg har lyst til at ytre mig om mit kærlighedsliv (eller mangel på samme) sådan et offentligt sted, som en blog.

Men hvis der er noget som kan gøre mig godt muggen og få mine mundviger til at minde om de radikales kendte håndtaske aka Jelved, så er det når folk vil agere Kirsten giftekniv for mig.

Der er få ting jeg vil bruge ordet 'hader' om, men det her er absolut en af de få ting, for jeg HADER når folk vil lege Kirsten Giftekniv og vil analysere hvem der kunne være et godt match for mig, eller om jeg nu har kig på nogen, som jeg skulle gøre noget ved.

Seneste Giftekniv jeg var udsat for var min søster, som ville høre ind til mit (manglende) kærlighedsliv, for hun som yngre søster skulle jo tage ved lære af sin ældre søsters fejl.
Så hun spurgte ind til om ham fyren jeg sad og så bøvet ud med, på et billede på facebook ikke var noget.
Så er det jeg tænker, bare fordi jeg sidder ved siden af en fyr, så er det jo ikke ensbetydende med at jeg har en interesse i vedkommende.

Men det er ikke første gang jeg oplever Gifteknive, jeg er to gange blevet spurgt om jeg var kæreste med en bestemt fyr, rettere der har været tale om to forskellige fyre.
Begge gange er jeg blevet overrasket over spørgsmålet, for jeg har ikke kunne se hvad der har udløst denne idé hos personerne.

Første gang jeg fik kommentaren, fik jeg klamme hænder og mentalt løbet meget langt væk, anden gang grinte jeg blot af det, fordi jeg fandt det temmelig komisk.

Det lyser åbenbart ud af mig, at jeg er sådan en person, selvom jeg rent faktisk er kronisk single og hellere hænger i baren med drengene end snurrende rundt ude på dansegulvet.

Jeg har oplevet flere som har haft ondt af mig på mine vegne, at jeg er kronisk single.
Men jeg har det fint nok som jeg har det, også selvom jeg er tættere på de 30 end de 25 år.

Faktisk er foråret et rent forhindringsløb for mig, med alle de mennesker der i tidens løb har har været forårsramte på mine vegne.
Har oplevet lidt for mange Kirsten Gifteknive i tidens løb.

Så jeg bliver helt Rasmus modsat og bliver anti-forårsramt.

2 kommentarer:

Paulsen sagde ...

Hvis det er, så kender jeg en sød fyr, jeg gerne vil præsentere dig for.
(6)

Sacha sagde ...

You are such a funny person...