onsdag den 14. april 2010

En kopfuld af solskin.

solskin

I det spæde morgengry
bli’r natten pluds’lig bleg.
Underet er sket på ny,
lyset er på vej.
Den smukke jomfru morgenstund
danser let omkring
slukker stjerner med sin mund,
dagen står på spring.

(Ib Kornum Jørgensen/ Claus Flygare – 1977)

Første vers af en mine yndlings morgensange, med en utrolig skøn melodi og tekst.

Jeg har været knap så positiv det seneste, men da det er langt lettere at skrive frustrationerne ned end yay-oplevelserne.
Så derfor får I lige de seneste par dages yay-tanker:

  • I dag er det 14 år siden at jeg blev konfirmeret iført puddelkrøller, skjorte, nederdel, corsage og bilkapumps.
  • I går købte jeg en orangebillet til Aalborg til den nette sum af 79kr.
  • Jeg fik en rosende bemærkning om min røde nederdel med blomster af en kollega i går.
  • Min trenchcoat er forsat et fedt køb.
  • knopperne på de nøgnegrene er på bristepunktet og kan forvandles til blade på et hvert tidspunkt nu.
  • Fik en “tak for din henvendelse” fra det sted jeg har søgt job, det har jeg ikke prøvet før.

Så det hele er ikke så skidt igen.

3 kommentarer:

Paulsen sagde ...

Bare hold modet oppe :)
Og solen skinner igen i dag og uden en sky på himlen :)

Dog er der nu 14 dage og 8 timer til jeg planmæssigt skal have printet :S

T

Sacha sagde ...

Der er forsat blå himmel med et par enkelte hvide totter på himlen.

14 dage til print - pew.

Paulsen sagde ...

Jeps, samme her i Lyngby :)

Ja, det er faktisk lige om snart :S Har heldigvis fået lov at printe på virksomheden, så jeg slipper for DTU's printere, som kan være en meget spændende oplevelse:S