tirsdag den 13. april 2010

Stikkersvin vs nasserøve.

Det er det store spørgsmål.

For er det mig der er et gigantisk stikkersvin, at anmelde mine naboer til inspektøren for at bo to i en tændstikæske beregnet til kun en eller er det dem der er nogle gigantiske nasserøve, nu hvor der rent faktisk er en hel del ledige tændstikæsker her hvor jeg bor?
For det er ikke til at vide hvem man kan tillade sig at lukke ind, når man ikke er sikker på deres tilknytning til bygningen.

Det der slog hovedet på sømmet var det der skete lørdag aften og jeg er rigtig glad for at jeg tidligt til køjs, for der var ubudne gæster af to omgange de aften på de indendørs fællesarealer, der ligger lige over køkkenerne.
Disse uindbudte gæster holdt deres egen private fest med fjolletobak og andet festmateriale.
Første omgang var der omkring 10 festdeltagere, disse 10 blev hældt ud da vagten blev tilkaldt.
Lidt senere dukkede de så op igen, hvordan de er kommet ind står hen i det uvisse, denne gang havde gruppen vokset sig til det dobbelte.
Det er så her jeg er glad for at jeg sov!
For de uindbudte gæster festede videre med fjolletobak, de talte sågar om at sniffe og deres væremåde og talemåde var direkte ubehagelig.
Denne omgang kunne man ikke få fat i vagten, da han havde fået en tjans på et diskotek og derfor ikke i stand til at komme forbi, så politiet måtte tilkaldes.
Inden politiet kom forbi havde de uindbudte nået at flytte festen til bygningen med nabotændstikæskerne og forladt den igen.
Da politiet kom spurgte de ind til et specifikt signalement, et signalement som anmelderen kun kunne nikke genkendende til!

Bit scary! At gruppen har været kendt af politiet, for så føler man sig helt vildt tryg (not), der hvor man skulle føle sig hjemme.

Hvordan hænger disse to ting sammen, det med naboerne og de her udefrakommende?
Jo, jeg oplevede i går at min nabo (den af de to der har navnet på postkassen), som jeg aldrig rigtigt har snakket med, nu har jeg så ikke rigtigt snakket med nogen af dem.
Any way han kommer ind og kommer helt tæt på og lægger armen omkring mig da jeg står nede i køkkenet og fuld i gang med at lave mad.
Helt ærligt, der blev der trængt ind på min privatsfære uden at jeg havde givet tilladelse til det og det var dybt ubehageligt, og det var endnu mere ubehageligt fordi den måde der blev talt til mig på var sådan en sukkersød-a-la-fuld-mand-i-byen måde og det her var ikke en bytur med mulighed for flugt.
Nej, det var min nabo i køkkenet og derfor ingen flugtmulighed.

Så i dag da en af de andre piger forlod køkkenet for at gå op i sin tændstikæske, så følte jeg mig ubehageligt til mode simpelthen pga oplevelsen i går, men også fordi jeg ved hvor anmasende han har været overfor andre piger her på stedet.

Hele oplevelsen minder mig om en scene fra afsnittet "The Germans" fra serien Fawlty Towers hvor Basil er endt på hospitalet efter en brandøvelse der gik fuldstændig galt.
En scene jeg selv var med til at dramatisere dengang i gymnasiet, hvor vi læste det pågældende afsnit af serien i engelsk.
Jeg havde fornøjelsen dengang at spille Basil i denne scene, som er noget længere end i klippet.

Men I fanger nok sammenhængen.

Ingen kommentarer: