torsdag den 22. april 2010

Mit første møde med Sussi

Sådan tog mit første møde med Sushi sig ud, stedet var køkkenet sammen med to erfarne sushispisere, hvor den ene også har lavet sushi selv et par gange før.

DSC04298 Første rulle jeg fik klistrede risfingre af bestod af røget laks, flødeost, avokado og agurk. 





DSC04299Hernæst en omgang fjumrefilm og mindre klistrede fingre – vandskålen blev fundet frem.
Der røg godt med laks, crabstrick, agurk, avokado og en strimmel flødeost i.DSC04300Den samlede mængde Sushi til tre mennesker og selvom de andre mente at jeg havde lidt vel rigeligt fyld i mine, så var det dem der røg allerførst.
What to say? Man kan ikke få for lidt flødeost!

DSC04301 
Sushimesteren havde sådan et par forme, til at danne sådan et par risklumper her – pokkers smart!

 DSC04302

Et par crabsticksfætre


DSC04303

Min stolthed, min første rulle Sushi.








Hvordan smagte det så?
Jo, tangen mindede mig i lugten/smagen om lugten af sådan noget fiskefoder mine forældre drysser ud til fiskene i deres sø.
Jeg synes at smagen er meget fersk, altså lige med undtagelse af tangsmagen, måske er det en vanesag med smagen?

Det smager da ganske udemærket, men jeg foretrækker nu hellere mad med en del kraftigere smagsnuancer, hvis jeg skal have en oplevelse ud af måltidet.
Men flot ser det ud, ingen tvivl om det.

4 kommentarer:

linda; sagde ...

Mmhhh, det ser særdeles godt ud. Herhjemme spiser vi sushi i store, store mængder. Og vi har fornyelig prøvet at lave dem selv, hvilket også var en stor succes. Og ja, især dem med meget fyld i :)

Sacha sagde ...

Jeg kunne godt bruge noget mere smag i det, som ikke er smagen af tang.

Så klæder laks og flødeost hinanden rigtig godt, jeg tror det kunne være årsagen til at jeg ikke er blevet afskrækket :D

Bloggalicious sagde ...

Det ser vanvittigt lækkert ud det der! Og for en, der laver sushi første gang, så er det da ret avanceret at begynde med inside out. Jeg eeeelsker sushi, som andre elsker chokolade - og hvis du savner mere smag, så skal du jo bare dyppe i soja og skrue lidt op for wasabien.
(Hyggelig blog - jeg har fulgt med i en uges tid)

Sacha sagde ...

Hej Bloggalicious.
Jeg synes ikke inside out var sværere end de almindelige, faktisk synes jeg den var lettere at styre fordi der også var et lag film at rulle med.

Ja, mere wasabi kunne godt være svaret og soya havde jeg rigeligt af.
Dog var jeg ikke så begejstret på andendagen til frokost, tanglugten var lige vel gennemtrængende.

og mange tak.