mandag den 30. marts 2009

Sange som man kan sætte dato på

Der findes sange, som man kan sætte tid, sted og eventuelt også klokkeslæt på.

Sådan har jeg det med denne mandags sang, det er vitterlig en af de sange, som i den grad giver mig kuldegys

Filmen "Kærlighed ved første hik", kørte i biograferne lige omkring årtusindskiftet, jeg husker plakaterne for filmen, som også havde ramt mit gymnasium.
Jeg husker filmen, samt sangen godt af flere grunde.
For det første var jeg selv putter/ 1.G'er da filmen havde præmiere og kunne sagtens sætte mig ind i tingene og ikke mindst jeg havde læst bogen et par år forinden.

Men den ting som gør at jeg for alvor husker hvornår den kørte i biografen, er grundet den dag jeg var inde at se den.

Det var nemlig den. 3. december 1999 - dagen som senere er kendt for den orkan som ramte landet.

Nu til sangen:


God mandag.

Ingen kommentarer: