onsdag den 21. oktober 2009

Så så man lige mig danse en lille sejrsdans inde på kontoret

Der er bare ting der frembringer små sejrsdanse og især forskning kan frembringe sejrsdanse, når resultaterne kunne tyde på at man har fat i noget.

I August kørte jeg nogle forsøg på noget man ikke rigtigt har haft resultater på før, så det var en fed fornemmelse at lave noget, som lignede et positivt resultat.

Men når man kører forsøg, vil man som oftest gerne være sikker på at det man lavede første gang ikke var en tilfældighed, men snarere et reelt resultat.
Så her i Oktober kørte jeg forsøget igen, med næsten samme betingelser som sidst - med næsten menes der var et par graders forskel, noget der ikke burde spille en større rolle i dette eksperiment, men alligevel: Noget der gjordet at der ikke var komplet replikation.

Jeg kørte forsøg i fire dage, og så de seneste par dage har jeg bearbejdet data og hentet dem ud fra et program for at gøre dem klar til at blive analyseret og spyttet ud i tal i et andet.

I dag kunne første graf så fremstilles og lige med et var det svært ikke at smile og danse på stolen.
For det lignede sgu noget jeg havde set før, ergo det i August var næppe en tilfældighed.

Hold kæft hvor er det en fed fornemmelse at opleve ting lykkes, især ting som kræver skrappe betingelser for at kunne lade sig gøre.

Nu ser det lige frem ud til at jeg har noget at kunne præsentere på et kommende gruppemøde, det er da lidt sejt?!

Ingen kommentarer: