torsdag den 21. august 2008

Sæt et mål og se hvor længe det holder.

Det er vel lidt en klassiker at sætte sig nogle mål for det kommende semester, som studerende.
Det mest klassiske mål for mange studerende er vel indsatsen i det kommende semester, man vil gerne gøre det bare lidt bedre end det forgående semester.
Det mål har jeg selvfølgelig, og denne gang skal det være.
Det er sidste fag der skal knaldes af, så det er sidste mulighed for at være rigtig flittig studerende og ikke bare middelmådig.

Så er der de andre ikke direkte studierelaterede mål, som også sættes.
Det er lidt som at have nytårsforsæt to gange årligt.

For mit vedkommende drejer det sig om:

Madplaner, hvilket er en af mine klassikere.
Har haft ambitionen om madplaner de seneste par semestre, en konkurrence i hvordan maden bliver andet hovsaløsninger og en konkurrence i hvordan der laves god mad for et ikke atronomisk beløb - man er vel på SU?!

Løbetræning, et nyere mål.
Havde det som mål i foråret, men et par elendige løbesko tvang mig til at afbryde midt i løbeprogrammet, da der gk krampe i oversiden af foden.
Så løbetræningen finder jeg frem igen, skal dog lige have investeret i et par ordentlige løbesko og så er jeg klar.
Skoene er lidt det svageste led i dette mål.

Vægttabet, igen en klassiker.
Det røg i et sort hul inden junieksamensperioden, så back to basic på dette område.
Et mål som hænger lidt sammen med de to ovenstående mål, mad + motion.
Aner man mon en rød tråd?

Så er det spændende hvor mange af disse mål, jeg rent faktisk når, det vil vise sig når kalenderen siger 1. februar 2009, hvor næste semester starter.

Ingen kommentarer: